הידעתם? בתי החולים של כללית מובילים במניעת זיהומים

"מובילות ביה"ח במניעת זיהומים הושגה הודות לתרבות הארגונית שמובילים הנהלת כללית והנהלות בה"ח. מניעת זיהומים הוצבה כיעד אסטרטגי ובשנים האחרונות הקצנו לטובת הנושא משאבים רבים מהמקורות העצמאיים שלנו וזאת לצד התגייסות מערכתית של הצוותים וכל אלה הביאו לתוצאות המצוינות"
חיים כץ No Comments on הידעתם? בתי החולים של כללית מובילים במניעת זיהומים

דו"ח משרד הבריאות קובע: בתי חולים של 'כללית' מובילים במניעת זיהומים ביחידות לטיפול נמרץ

"מובילות ביה"ח במניעת זיהומים הושגה הודות לתרבות הארגונית שמובילים הנהלת כללית והנהלות בה"ח. מניעת זיהומים הוצבה כיעד אסטרטגי ובשנים האחרונות הקצנו לטובת הנושא משאבים רבים מהמקורות העצמאיים שלנו וזאת לצד התגייסות מערכתית של הצוותים וכל אלה הביאו לתוצאות המצוינות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתי חולים של 'כללית' מובילים במניעת זיהומים ביחידות לטיפול נמרץ כך עולה מדו"ח משרד הבריאות שהתפרסם. מן הדו"ח, אשר מציג נתונים לשנת 2015, עולה כי שלושה בתי חולים של 'כללית' רושמים הישגים ומציגים שיעור זיהומים נמוך ביותר שהוא אף נמוך מהרף הבינלאומי אשר עומד על 1.5.

מבין ביה"ח הגדולים מוביל המרכז הרפואי 'סורוקה' שבו שיעור הזיהומים עומד על 0.9 בלבד ל1,000 ימי צנתר. מבין בתי החולים הבינונים מוביל המרכז הרפואי 'העמק' המציג הישג מרשים של 0 זיהומים ל- 1,000 ימי צנתר. מבין בתי החולים הקטנים מוביל בה"ח השרון עם שיעור זיהומים העומד על 1.3בלבדל-1,000 ימי צנתר. בנוסף, במרכזים הרפואיים בילינסון, מאיר וקפלן שיעור זיהומים נמוך ביחס לכלל בתי החולים שנבדקו.

לדברי אלי דפס, מנכ"ל כללית "מובילות ביה"ח במניעת זיהומים הושגה הודות לתרבות הארגונית שמובילים הנהלת כללית והנהלות בה"ח. מניעת זיהומים הוצבה כיעד אסטרטגי ובשנים האחרונות הקצנו לטובת הנושא משאבים רבים מהמקורות העצמאיים שלנו וזאת לצד התגייסות מערכתית של הצוותים וכל אלה הביאו לתוצאות המצוינות".

'כללית' הציבה את הורדת שיעור הזיהומים בביה"ח כיעד אסטרטגי והקצתה לטובת הנושא משאבים לצד גיבוש תוכנית פעולה שכללה הקמת צוותים מקצועיים בחטיבת ביה"ח ובהנהלות ביה"ח אשר גיבושו תוכניות ותהליכי עבודה למניעת זיהומים. נקבעו יעדים, גובשו דו"חות וכלים למעקב אחרי הביצוע ויישום התוכניות, נערכו הכשרות מתאימות, הוקמו חדרים ייעודים לחיטוי ועוד.הקצאת המשאבים, פיתוח התשתיות, הטמעת נהלי עבודה והגברת המודעות והמחייבות של כל הצוותים המקצועיים לנושא הם שהניבו את התוצאות.

הדו"ח מציג נתונים אודות שיעור הזיהומים מאלח דם, זיהום שמקורו בצנתר מרכזי אשר מוחדר לכלי דם מרכזי ובאמצעותו מקבל המטופל תרופות, נוזלים ומזון. בכל בית חולים נמדד שיעור הזיהומים לכל 1,000 ימים של חולים עם צנתר מרכזי ביחידות טיפול נמרץ.

דו"ח הזיהומים מצטרף לדו"ח משרד הבריאות שבדק את חוויית המטופל ושביעות הרצון מהטיפול והשירות הניתן בבתי חולים כללים, ומצא שבתי חולים של 'כללית' ממשיכים להוביל בסקר הלאומי של משרד הבריאות.

מתוצאות הסקר עולה כי בתי החולים של 'כללית' בראש רשימת הדירוג: בתי החולים בילינסון, כרמל והשרון מובילים בראש הדירוג עם ממוצע של 81%, מרכז רפואי 'העמק' מדורג במקום השני עם ממוצע של 80% ובהמשך גם המרכזים הרפואיים 'מאיר' אשר הגיע בדירוג הסופי לתוצאה של 79% והמרכז הרפואי 'סורוקה' שדורג עם תוצאה של 77%.

הסקר נערך זו השנה השנייה ברציפות, ונדגמו במסגרתו 23 בתי חולים כללים. בכלבית חולים נסקרו 500 מטופלים אשר השיבו לשאלות הנוגעות לשביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על בית החולים, יחס הצוותים המטופלים, מתן מידע והסברים בצורה בהירה, יעילות, רצף הטיפול בתחנות השונות, סביבה ותנאים פיזיים.

לכללית 14 בתי חולים הפרוסים מצפון לדרום ומעניקים שירות רפואי איכותי לכלל תושבי ישראל, בתי החולים מצטרפים למכלול שירותי הרפואה המוענקים על ידי כללית בפריסה ארצית רחבה ונוחה ומהווים עוגן רפואי הכרחי לכלל תושבי מדינת ישראל.



0 תגובות